Friday, January 18, 2013

wElcome to tRiage...

Assalamualaikum & salam sejahtera :-) terasa nk update lg 1 entry pulok malam nie... esok aku keje pg, ptng sama lah luse keje pg ngan petang... xpe aku xkisah pun sbb keje tu hidup aku... cehwah mmg poyo sngt.... hahahahahaha...



Setelah 4bulan +++ bekerja di Jabatan Perubatan Kecemasan di bawah team resus akhirnya aku telah ditukarkan ke team triage utk menghabiskan PPW yg xberape nk PPW... hihihihihihi (buku log aku haremmm nk isi, bile incharge tny aku dok sengih2 jer, hahahahaha) sblm aku secara rasminya dok di team triage aku dok taging kat team PHC... seminggu dok kat PHC mmg syok, memula tu ketar ler jugak well apa2 pun aku xde lah mabuk naek ambulans mcm geng2 aku yg lain... wek wek :-P kat korang yg baca tu, xpayah nk sentap.... hahahahahah hari pertama aku kat PHC kes pertama aku pesakit collapse masa buat dialysis... apa lg CPR smpi ke hospital pengalaman mengCPR pesakit dri scene ke hospital mmg excited hahahahahaha aku siap berangan nk CPR atas stretcher sambil orng tolak masuk resus.... hahahahahaha bertapa poyonya angan2 aku itu... yg penting aku berjaya mencapai angan2 aku sejak zaman student  utk insert branula masa ambulans bergerak laju... hahahahahaha :-)

Ok lah pengalaman kat PHC tu mmg syok senior2 sana pun style2... Jd lepas abis taging kat PHC aku pun secara rasminya masuk di team triage... sejujurnya klo diikutkan aku la, aku lg suka dok kat team resus. bukan apa lah mmg xdinafikan kat triage mmg sedikit relek berbanding kat dlm tp cabaran dok triage nie pun ada... sbb kat triage nie kita f2f ngan family ngan pesakit yg mcm2 kerenah, nk xnk mmg kena hadap. sorry to say ler mcm mana pandai masyarakat skang nie tp dorng still xfaham apa tu kes2 kecemasan... huhuhuhuhu (-.-") jd tu lah antara tugas2 kami di kaunter triage utk menerangkan kat pesakit2 yg datang selain berpuluh2 lg tugas...

Aku harapkan sepanjang aku kat team triage nie, aku mengharapkan pelbagai lg pengalaman yg blh aku punggut bg memajukan lg diri aku sbgi seorng perawat. sbb one day nk xnk aku pasti akan merawat ahli keluarga & kawan2 aku sendiri, jd sebelum masa itu sampai aku mengharapkan ilmu & skill aku sentiasa ditopup hari ke hari... hihihihihihi...


Tak sampi seminggu lebih meninggalkan resus aku dh sikit rindu dgn kesibukan di resus (kononnyer)... hihihihihi tp mcm manapun aku still buat OT kat dlm gak, jd aku xde lah nk rindu sngt pun n skill2 pun xde lah ketinggalan mana pun, insya'llah :-) ....

Oklah tu mata pun dh kuyu nk tido esok nk koje pulok... jumpe lg :-) with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"


No comments:

Post a Comment