Friday, October 31, 2014

doubt........

Assalamuallaikum and hi....it's a weird day... tak tahu kenapa aku tergerak hati untuk menulis kat sini semula... hampir setahun dua lamanya aku menyepi tp entah kenapa ....
google image



googleimage Doubt merupakan suatu perasaan yang mana di antara percaya dan tidak ataupun kekurang kepastian ke atas sesuatu perkara. Dalam bahasa mudah kita cakap ragu-ragu. (-.-") sigh.... 

Sekarang nie dah lebih dua tahun aku bekerja sebagai penolong pegawai perubatan di jabatan perubatan kecemasan. Dulu sebelum aku berhenti dri kerja lama aku  (maksudnya sebelum aku ambi diploma). aku cakap nie lah titik permulaan aku untuk mencapai cita-cita aku (well i wish a can be a good surgeon, kononnya) kiranya aku dh masuk dalam dunia nie kira dah capai lah at least 0.5% lah... duh (-.-")

Tapi, tah kenapa perasaan ragu-ragu tu mulai timbul.... ye dulu aku pernah cakap pemilihan bidang nie merupakan dilema antara minat dan cita-cita.... bidang nie adalah jalan terakhir yang mana laluan terbaik untuk aku capai cita-cita aku. hurmm memang aku minat bidang nie tp takde lah sedalam minat aku dalam bidang calculus.... aku mmg gila math sejak kecik masa sekolah menengah aku dapat A1 utk calculus berbanding B untuk bio. And lepas abis matrikulasi aku sepatunya dapat sambung ijazah dalam bidang calculus...

Penat oooo nk cari mojo.... Arhhhhhhhhh !!!!


google image

Hurmmm... Takdir membawa aku ke sini. Mungkin ada hikmahnya... Maybe this is just another stopover for me in the life which i called my own journey... Insyallah ada yang baik mungkin mendatang...
google image


OK latip bersemangat!!!!! :

Life is an Adventure... Dare it
Life is a Love... Enjoy it
Life is a Tragedy... Face it
Life is s struggle... Fight it
Life is a Promise... Fulfill it...

 with LOVE & FAITH, story of mine "black friday" 

No comments:

Post a Comment