Friday, October 31, 2014

kusinero cinta...

Well assalamualaikum dan hi again.... hahahaha tetiba lak aku melayan cite nie. jarang sebenarnya aku nk tengok drama melayu (wekkkk poyo). yelah kat rumah my family basically lagi suka tonton cite korea, tamil dan seumpama dengannya... hihihihihi.... jadi klo aku dah start layan drama melayu tu adalah angkaran akak-akak aku yang senget kat tempat keje. klo lepak dengan dorang tak abis-abis nk bukak drama melayu. Tp yang peliknya pengaruh cite drama kali nie bukan disebabkan dorang....

Kebelakangan nie aku kerap tonton astro dari internet (astro on the go) off-cos  lah bukan id aku. aku curi-curi pakai id kawan tempat sekerja aku (well love u abng pedang ;-) )... jadi bila login jer tak abis-abis ada drama nie, jd aku pun terfikir "best sangat ke cite nie, so why not we give a try and watch it. lg pun tak rugi mana pun" ....



Mula-mula tengok tajuk kusinero... amende lah kejadah yang dorang nk sampaikan... huhuhuhuhu (T.T) dan pastilah aku target nie bukan dari bahasa melayu sbb tak de pun dalam kamus dewan (sebenarnya aku tak bukak pun) tapi dalam kamus google ada... hihihihi....Menurut google kusinero bermaksud 'chef lelaki' dalam bahasa Tagalog. Cite pasal tukang masak so haruslah tajuk berkenaan tu tak kan nk letak tajuk mekanik ke jurutera ker... lol ...

Cite nie dh berbulan-bulan lamanya tayang kat astro cuma aku jer yg slow n dah pasti nya ramai dh tahu cite nie mcm mana. jd tak payah ler aku nk citekan pasal sipnosis cite nie lg pun aku pun baru jer tengok sampai episod ke 22... so let me watch it untill last okay girl ....

Jadi bagi yg belom tengok lg cite nie mcm aku. aku sarankan moh le kita try2 layan drama melayu. drama nie aku kelaskan dalam kategori perlu ditonton tp bukan wajib mahupun harus cuma perlu ditonton jer. drama lite2 jer.... 

 with LOVE & FAITH, story of mine "black friday" 

No comments:

Post a Comment