Thursday, April 2, 2015

Review: Furious 7

Assalamualikum and hi again.... Cerita yg memang aku tunggu2kan dari tahun lepas. Aku rasa bukan aku jer yg menantikan cerita nie bleh kata semua mcm aku gak.... Yang nie mmg aku tak kira p tengok sorng pun sorng ler.... huhuhuhuhu.... Jd semalam 1st day tayangan filem Fast & Furious 7, aku mmg tidak membuang masa terus ler berkejaran ke Times square, nasib baek aku p sorng sbb mmg full house cuma tinggal seat satu sini satu sana... Dan dapat ler aku seat B5 hahahaha....


Sequel yg ke 7 bagi siri Fast and Furious kali ni dimulakan dengan pengenalan watak Deckard Shaw lakonan Jason Statham mencerobohi hospital dan berjanji untuk membalas dendam terhadap orng2 yg menyebabkan adiknya Owen Shaw terlantar di situ... Sapa yg buat adik die mcm tu... dah semestinyer geng2 Toretto. Pada masa tu, semua dh hidup almost happy ...Tp dengan insiden letupan di rumah Brian dan kematian Han membuatkan dorng tahu yg dorng nie dalam sasaran.... Jadi apa yg berlaku lepas tu dan betul ker apa yg diramal semua orng dengan anggapan bahawa watak Brian O'Conner akan dimatikan dipenghujungnya.... hmmmm, yg nie korng betol2 kena tengok.... Aku tak nk cerita nnt tak best lak pulak kan... hihihihihi

Pada aku movie nie mmg betol2 best dan boleh aku katakan antara movie yg terbaik bagi tahun 2015 nie.... Mmg aku sarankan semua orng untuk tengok cerita nie, klo boleh tengok lah kat panggung. Serously mmg best... Berbaloi lah dengan tiket wayang yg dikenakan GST.... (-.-")

Semua scene mmg syok mmg aku tak lepas pandang pun dari skrin panggung sampai enpown vibrate berpuluh2 kali aku tak layan pun hahahahaha... Babak dorng turunkan kereta2 dari kapal terbang dengan menggunakan payung terjun... seriously memang EPIC dan kelakar.....



Dan satu lg scene yg dorng melompat dari tower to tower.... Mmg best dan menerujakan (hurmmm betol ker perkataan tu, huhuhu) (-.-") apa2pun mmg banyak scene yg sangat best untuk ditonton...



Dan penghujungnya dorng letakkan sudutan2 bagi mengingati Paul Walker dari movie2 yg sebelum nie serious mmg cukup terasa... sedihhhh.... :'-( .............


Apa2pun aku bagi 5 bintang penuh untuk filem ini... Mmg best dan mmg berbaloi...


Ok tu jer untuk entry kali nie... kita jumpa lg dalam next entry... Rasa nak cite pasal baby2 i pulak, lama tak cite pasal dorng, hihihihi... Ok lah yer bye2...with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"


1 comment: