Sunday, March 29, 2015

Review: Cinderella

Assalamualaikum and hi again :-) .... Cinderella.... hmmm.... sape yg tak pernah menonton cerita nie... tipu lah klo aku cakap aku tak pernah tengok pun ... huhuhuhu btw its one of my favorite fairy tail masa kecik2 dulu lah... Cerita yg penuh dengan nilai dan pengajaran.... 

Baru2 nie, cerita Cinderella telah direalisasikan (wah ayat kau bukan main) hahahahaha lebih kurang macam dimanusiakan lah hmmmmm.... Mula2 masa aku dapat tahu pasal cerita nie aku agak tak sabar untuk menanti pergi menonton kat wayang... aku nk tengok apa perubahan yg dorng lakukan bagi memodenkan cerita klasik ni... memang harapan aku tinggi untuk cerita ni....


Korang pernah tengok tak movie Maleficent.... Macam mana dorng ubah twist cerita Sleeping Beauty menjadi pada pandangan watak jahat iaitu ahli sihir Maleficent.... Dan kali nie aku mengharapkan benda yg sama.... :-)

Jadi baru2 nie lepas abis keje malam aku dengan penuh kegigihan pergi le menonton cerita nie kat GSC Times square (port biasa aku, huhuhuhu ) ....

Masa permulaan cerita nie ditayangkan short movie pasal frozen fever ... aku tak tahu lah mmg semua tayangan akan ada atau masa aku tengok tu jer ada.... cerita pasal birthday Anna... apa2pun short movie nie mmg best terbaik.....



Ok kita sambung balik ker Cinderella...




Cerita bermula dengan pengenalan sebuah keluarga yg sangat bahagia iaitu sepasang suami isteri bersama anak perempuanya Ella... bagaimanapun kebahagiaan itu tidak berkekalan lama apabnila ibu Ella telah meninggal dunia dan tinggal lah Ella bersama ayahnya sehingga dewasa. Akibat kesunyian ayah Ella telah mengambil keputusan untuk berkahwin. Pada masa itu, Ella telah mendapat keluarga baru iaitu ibu tiri dan 2 orang kakak tiri. Lepas tu ayahnya pula meninggal dunia maka tinggallah Ella bersama keluarga tiri nya....




Disebabkan terpaksa menanggung hutang ibu tirinya terpaksa memecat semua org gaji di rumah mereka dan Ella terpaksa mengambil alih tugas membersih dan membasuh seperti orang gaji yg tidak berbayar.... Hidupnya bertukar apabila die bertemu dengan prince charming, Mr. Kit (yg mengaku dirinya adalah perintis di istana).....




Hurmmmm..... disebabkan aku meletakkan harapan yg tinggi untuk cerita ni tp unfortunately aku merasakan cerita ni sangat mendatar... ye aku akui segalanya dalam cerita nie sangat indah sweet2 gitu, tp aku tak merasakan apa2 pun ianya seakan2 copy and paste cerita asalnya tanpa sebarang excitement.... Sesungguhnya aku mmg sangat kecewa... (hahaha over sangat jer) ^____^


Pada aku lah banyak yg tak kena dengan cerita nie... watak keluarga tiri Ella mmg superb tp watak prince charming yg tak cukup kecharmingan nyer dah ler sedikit pendek pastu nmpk kebuncitan di situ, hahahahaha. Tarian pembukaan di majlis tari menari tu sangat awkward (dedua nmpk kayu) aku bukanlah pandai menari tp aku blh nmpk dorng menari mmg tak kena... huhuhuhu... last watak fairy god mother tu aku mcm tak faham kenapa ada....  ye mmg betul lah watak tu dalam versi asalnya tp untuk jalan cerita yg real life nie mcm tak kena. melainkan lah die buat sedikit perkenalan watak  fairy god mother ni here and there dri permulaan cerita... entahlah aku rasa sedikit perubahan mungkin cerita nie akan nmpk lg beauty and fairy like....  hahahaha ni pandangan aku jer, sbb sepanjang hampir dua jam aku tengok aku tak rasa apa2 pun, rasanya aku lebih excited mknan popcorn... huhuhuhu..... 



Sebenarnya aku lg prefer versi kartun berbanding yg nie sbb tiada sebarang keistimewaan yg aku lihat pada cerita ni... Jd secara keseluruhan aku cuma boleh bg sebanyak 3 bintang... huhuhuhu
Ok lah aku rasa ini aja untuk kali nie...sebenarnya entry yg nie aku dh tangguh hampir 2 minggu nk siapkan huhuhuhuhu tersangat2 malas aku nk siapkan waaaaa (-.-") ... apa2 pun  insya'llah akan update entry baru secepat mungkin.... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

1 comment: