Wednesday, September 19, 2012

peRanCangaN 5 taHun...

Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua pembaca (bajet mcm ada ramai lak pembaca kan, kikikikikikiki)... aku teringat 1 time jumpa dgn Prof Dr Ismail Saiboon (HOD of emergency PPUKM)... salah satu soalan yg die tny kat kami semua adalah "apa kamu rasa yg kamu nk buat atau capai dalam masa 5 tahun nie???" hurrmmmm kebnyakkan geng lain semua jwb nk smbung bljr klo diberikan peluang, sama mcm aku tu jugak jwpan aku tp selain tu aku tambah sikit perancangan tu mungkin 5 or 10 tahun or maybe 20 years... hurrmmmm apa yg aku tambahkan tu, hebat sngt ker? muahahahahahaha.... j0m layan, weeeeeee (^____^)



Perancangan yg aku maksudkan nie xde lah hebat mana pun cuma nie lah salah satu cita-cita aku masa kat sekolah menengah dulu... MERCY... korng tau x mende nie? Hihihihihi meh aku cite sket... MERCY nie merupakan satu pertubuhan sukarelawan yg ditubuhkan pada 1999 (klo aku xsilap) tugas pertubuhan lebih kurng memberi perkhidmatan perubatan secara sukarelawan disemerata pelusuk benua (huhuhuhuh cam hebat jer kan) kikikikikiki (lebh kurng mcm tu ler, klo salah jgn marahkan aku yer)... jujur nyer mmg dr dulu aku mengimpikan untuk menyertai pertubuhan sukarelawan nie klo xdp join MERCY pun apa2 sukarelawan pun xkisah asalkan dp memanfaatkan ilmu yg aku ada... :-)


Menjadi salah seorng anggota sukarelawan MERCY nie lah perancangan aku, tp Proff ckp klo kamu nk join xpayah tunggu 5 tahun skng nie pun blh join, hurrrmmmm mmg bet0l tp sebelum aku nk join aku mesti melengkapkan diri nie dgn segala ilmu dan skill2 huhuhuhuhu... jd nie lah harapan aku dlm jangka masa 5-10 tahun akan datang, insya'llah :-)

Tp korng mesti pelik kan nape aku teringin sngt nk join MERCY nie kan? huhuhuhuhu sbnrnya aku ada sebab nape aku teringin nk jadi salah seorng anggota sukarelawan nie... angan2 nie mmg lama dh aku pendam, hihihhihihi walaupun it's seem a bit childish dream tp aku nk cite gak, LOL...

Dulu masa kat sekolah menengah aku selalu berangan yg aku jd sukarelawan di kawasan peperangan yg mana aku terpaksa merisikokan nyawa demi nyawa orng lain... masa tu adrenaline bermain dlm tubuh n hati terus tawakal pada ilahi semoga aku n orng yg aku ingin selamatkan nie akan selamat (hahahahahaha walaupun nie tersasar sket dr MERCY werrrkkkkk :-P )... korng yg layan Grey's anatomy mesti tau watak Owen. apa yg aku berangankan tu lebih kurng mcm apa yg die lalui lah jugak, kikikikikikikikiki...

mcm nie ler yg aku angan2kan, kikikikiki
(bongok x)
Mcm mana pun , kat luar sana tu xseuntung kita kat Malaysia... jd aku berharap dgn menyertai sukarelawan nie setiadak2nye aku mampu untk menyelamatkan 1 nyawa...  insya'llah :-) tp sebelum tu aku mesti usaha gigih utk peroleh ilmu dan skill  ;-)

Kita cukup unt0ng berbanding negara lain,
jd xsalah utk menolong mereka kan? >.<
Hihihihihihihi mungkin ada yg rasa mcm mengarut jer kan, hihihihihi tp xpe lah sbb aku rasa bila aku dp menolong org aku akan dp self-satisfaction cuma aku harapkan perasaan nie akan terus mcm nie takut nnt ilang di tengah jalan sbb leka ngan benda2 keduniaan... kikikikikiki (poyo x aku werrrkkk :-P ) ok lah sampai sini jer lah aku nk tulis utk entry kali nie, harap korng yg b0san baca yer... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"  
ganbate!!! chayok2 :-)



2 comments:

  1. go mercy go..ak pn nk join gak..kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. moh kita j0in ramai2... hihihihihihi ada lg ko rupenyer paes yer ingtkan dh lupe nk menyinggah... kikikikiki

      Delete