Friday, December 12, 2014

bAby BirDy LooKing grEAt :-)

Asalamualaikum and hi... macam yg dijanjikan untuk entry kali nie aku nk cerita mengenai anak-anak burung aku  (padalah aku dh janji nk buat entry nie last week) huhuhuhuhu -____-"

Ni lah first burung aku yang aku handfeed dari umur 2 minggu selepas 3 tahun take a break dalam dunia pemburungan. Awalanyer mmg niat nk stop terus tp rachun banyak sngt... hahahahah

Memula aku ingatkan dorang nie sepasang jadi aku namakan gegurl and boboy...
pesta ooooiiiii

telor yg takde benih....
Jadi lepas beberapa kali aku tengok dorang buat pesta telor banyak kali jd aku mulai tertanya2 betol ker dorang sepasang... huhuhuhu. Selepas diselidik mmg dedua nie betina. To make this short aku pun carikan partner utk dorng... gegurl nampaknye cukup serasi dengan pastner baru tp malang utk boboy ianya tidak seindah rupa.

 Disebabkan keseronokan memborong burung baru aku pun membeli tanpa fikir ruang di rumah. hahahahaha. Dan akhirnya aku terpaksa menumpangkan 2 pasang ke rumah kawan. sungguh teruk betol aku nie (^.^)

Nie lah hasil pertama gegurl dengan pasangan. sapa yg pernah follow blog2 aku sblm nie mmg ada cite dh pun.



Jadi baru2 nie aku dh renovated rumah mak jd ada ler ruang sikit nk letak burung.
yg termampu sy lakukan
pair 2 (jantan pearl lutino betina normal cinnamon aka boboi)
pair 5 (jantan whitefaced betina lutino)
pair 3 (jantan normal split silver betina normal pearl)
pair 4 (jantan albino betina pied whitefaced)
 Orang ckp rezeki tu bukan kita yang tentukan. dari kelima2 pair nie hanya 3 pasangan yg berjaya menghasilkan anak. apa2pun aku rasa agak bersyukur. jadi aku nk share pic anak2 dornag nie.











Nie ler antara gambar2 anak2 dorang.... klo induk2 tu ibaratkan anak2 aku
OMG.... that's mean i'm a grandfather.... ooooowhhhhh (-_-")

Anak2 dorang nie aku xberpeluang untuk simpan kebanyakannya telah dijual ke tuan yg baru. dan alhamdulillah kebanyakan buyers  memberikan feedback yg baek. ALHAMDULILLAH (^____^)

So next plan, aku ingat klo ada anak2 baru yg nk dijual aku nk letak dlm blog nk try promote kat semua so setidak2nya ramai ler sikit yg akan melawat blog buruk aku nie.... weeeee....

Aku mengharap akan kuar lg anak2 yg sihat2 dan comel2 yg mendatang dan seterusnya menyebarkan rasa minat kepada small parrot kepada lebih ramai orang. insya'llah....

Itu je lah untuk kali nie.... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment