Tuesday, December 23, 2014

Review: the Hobbits "Battle of Five Armies"


Assalamualaikum and hi... Seriously, kali nie aku memang tak sabar2 nk buat review pasal movie nk tahu kenapa... korang kenalah baca review nie sampai habishahahaha ^____^  Dri awal cite nie kuar (khamis lepas je pun) aku dok adjust roster keje aku. tp malangnyer mmg xde cuti langsung dok keje doubel, double tak pun pagi malam, ceh sungguh kecewa aku rasa. (-.-") Bagaimanapun dengan tekad dan kesungguhan aku gigihkan diri untuk pergi petang semalam. cehhh

Abis jer keje shift pg semlm aku terus siap2 ambi teksi --> LRT --> komuter  dan aku berhenti betol2 depan times square. Masuk2 jer dalm times square tu aku nampak Christmas's tree yg sangat besar. ramai ler manusia2 yg bergambar kat bwh pokok tu, yg menjadi persoalan aku masa tu.... nmpk ker pokok tu dlm gmbr dorng, tah2 nampak pasu kayu tu jer, kikikikiki....  

opsss,  lari tajuk le plok.... huhuhuhuhu (-.-'")

Dan2 je kan tengok 3D seb baek xde gold class masa tu, hahahahahahah.... 
Sebenarnya lepas berakhirnya trilogy the lord of the ring, aku memang berharap dorang aku buat movie pasal novel J.R.R. Tolkien. So bila dh kuar 1st movie "the unexpected journey"  tahun 2012 memang aku excited sangat2... org cakap nk faham cite nie kena tengok LOTR  dulu baru faham... tp sebenarnya tak perlu pun tak pe (tp aku rasa kebanyakan yang layan cite hobbits nie sah2 mmg dh tengok LOTR)...



Back to this movie. Permulaan cite nie, ditunjukan kesinambungan kebangkitan Smaug (naga api yg awesome) yg memusnahkan perkampungan laut (lake-town). awalnya aku ingat naga nie akan bersekutu dgn bala tentera Azog lah kononnya (nampak sangat aku tak baca novel nie, hahahaha).... Sebenarnya untuk sikuel terakhir nie, smaug bukan fokus utama di mana naga nie dibunuh tak sampai 15 minit cite nie bermula.  jadi bila smaug dh mati berjaya lah Thorin  and the dwarves menakhluki semula Lonely Mountain. Tapi yg jd masalah bila beberapa puak cuba menuntuk hak terhadap harta peninggalan Smaug dan beberapa isu lain yg seterusnya membangkitkan pergolakkan dan peperangan. Tu datangnya tajuk Battle of five armies, peperangan yg melibatkan 5 puak. Aku sebenarnya tak tahu mana datang satu lg army tu, yg aku tahu dwarves, elfs, human dengan tentera Azog..... hurmmm mungkin die kire sekali dengan tentera Orc kot, tak kan pasukan helang2 kot... huhuhuhuhu ..... klo diikutkan aku nk cite setiap perincian movie nie kat sini tp nnt tak syok le plok kan. baek korang tonton sendiri.


Macammanapun, secara keseluruhan aku memang sangat, sangat berpuas ati dengan sikuel terakhir Hobbits nie... Semuanyer terbaik, peperangan yg sangat epic pada pendapat aku. aku memang tak de sebarang isu dengan cite nie, cuma aku ilang fokus sekejap sbb tak tahan nk terkucil adoiii spoil mood tol, nk tak nk memang aku kena tahan ler klo tak rugi je lah aku time tengah berperang pulak tu. huhuhuhuhu (-.-")

Ok lah despite that, bagi movie nie aku memang tak segan silu untuk beri 5 BINTANG  yeahhhhhh standing ovation....Meleleh air mata aku sebab terlalu teruja, kikikikikiki (inilah org ckp hiperbola melampau,lampau) tp serious movie nie aku kelaskan kepada movie wajib ditonton dan aku mungkin akan tengok sekali lg mcm aku tengok cite Twilight sebelum nie.... (jd sapa2 nk ajak aku teman kan, its my pleasure to be ur date, kikikikiki)


Ok lah, aku nk tido penat ler esok nk start keje keras balik adoihaiiiinyerpunnnn.... ok kita jumpa lg yer :-)  with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment