Wednesday, November 26, 2014

Grey's Anatomy

Assalamulaikum and hye again.... :-) Untuk entry kali nie aku nk cerita mengenai one of my favorite drama  lain dan tak bukan the only one "Grey's anatomy". 

Cerita nie aku tengok dari aku zaman sekolah menengah lg (kalau tak silap lah 2005). Lama lepas tu aku stop tengok sebab ntv7 stop tayang cite nie... so frustrated... :-(


Jadi masa aku kat kolej a few years back, aku mulai mengumpul semula cite nie dari season 1 sampai ler yg latest (masa tu season7). Setiap hari aku akan tonton cite nie sebagai pemangkin semangat aku. Kirenya cite nie yg beri aku mojo setiap ari untuk menghadap masuk ke hospital.

Basically cita nie menceritakan mengenai sekumpulan doktor pelatih yang menjalani internship di sebuah hospital. Di sini dorang mengenali satu sama lain mengharungi kehidupan suka duka bersama. Sebuah cerita yang boleh aku katakan seronok untuk ditonton. 
 
Macam dalam mana2 cita yg biasa kita tengok mesti akan ada satu watak yg kita rasa seakan2 diri kita. jadi dalam cite Grey's anatomy nie aku selalu beranggapan aku nie kononnya macam Cristina Yang (lakonan Sandra Oh)... Aku anggap watak Cristina nie sebagai seorang yg bad ass, aggressive and yet intelligent. Seorang yg nampak cold, bermulut yg main lepas dan bukan yg diminati dikalangan kawan2 die tp dalam diam die seorang yg baik yg cuma tak reti menunjukkan perasaan.

Unfortunately watak Cristina telah bubarkan sehingga season 10.... owhhhh sedihnya (-_____-) .... Dengan ketiadaan watak Cristina dalam drama nie membuatkan aku hilang minat untuk sambung menonton untuk season 11. Aku tengok 1st and 2nd episodes dan aku rasa ianya TIDAK MENYERONOKAN.... Sepatutnya episdos pertama dan kedua bagi setiap seri memainkan peranan penting bagi menarik minat penonton untuk terus bersama menerajui sehingga season finale.  Shonda Rhimes you have fail it, sorry to say... Tapi kan ok lah mana ada cite yg boleh bertahan panjang2 mesti mati kutu nk cari idea baru... takpe2 nnt aku ada masa aku cubalah tengok balik season 11 nie.... huhuhuhuhuhu

Hurmmm rasanya aku patut letak tajuk entry kali nie sebagai "farewell to Cristina" kan... huhuhuhu tak pe lah yer... (ikot aje labu) Ok, sebelum aku nk menutupkan entry kali nie aku nk share satu quate yg dipetik dari cite nie...

  Whenever we think we know the future, even for a second, it change. 
Sometimes the future changes quickly and completely, and we're left only with the choice of what to do next. We can choose to be afraid of it, to stand there trembling, not moving, assuming the worst that can be happen, or we step forward into the unknown and assume it will be brilliant.

Aku harap mungkin aku akan tarik kata2 aku nie.... kita tunggu dan lihat je lah yer...Hurmmm ok lah yer nk masuk tido lah, untuk entry lepas nie, aku ingat nk cerita pasal anak2 aku ler rasanya dh lama aku ceita pasal dorang... ok tunggukan cerita pasal burung2 aku tu...  with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment