Thursday, October 18, 2012

baBies dAy Out :-)

Assalamualaikum & salam sejahtera :-) lama xupdate entry pasal tiel... arie tu cuma sempat upload 1,2 pic kat fb jer... huhuhuhuhuh bz gler katakan, hihihihihihihi...pic semua dh tangkap cuma tunggu ada masa nk tampal dlm blog nie jer, hihihihihihihi... nie pun rasanyer mlm nie bakal keje straight shift 24 hours... saat2 yg aku idam2 kan, hihihihihihihi... (harap2nyer dp ler aku smbung buat OT esok pg, klo x balik umah tido terus habaq hang) :-)

Ok lah kita sambung terus ngan entry kali nie, weeeeeeee (^________^) babies day out... compom2 ler pasal anak2 di gurgurl tu mana lagi babies aku ada... hehehe... setelah sekian lama rasanyer dri tahun 2008 bergiat dlm dunia pemburungan (cehhhwahh)  akhirnya dp jugak merasa dp cucu, walaupun 2 ekor jer tp alhamdulillah rezeki... jom kita layan pic2 yg aku dh snap nie...

Babies day out
tok tok tok, sape tu??? hihihihi
anak sulung dh mula kuar nest
xyah ler jenguk2 kuar jer lah syng oiiii...

disebabkan xmoh kuar, terpakselah mengintai terus dr nest...
sibling :-)
yg kat bawah tu bapak tiri die, hehehehe...
jenuh gak aku tengok yg anak wf tu
nk naik ker nest box...
pelik, adik nmpk lg besar dr yg sulong... hurmmmm
Seriously aku mmg xdan nk update pasal dorng nie tp mcm mana pun aku still pantau pembesaran dorng nie, cuma xsnap pic jer lah... mana xnyer pakai enpown buruk, nie pun klo nk ambik pic dorng kena kuarkan nikon aku tu, huhuhuhuhuh...

Mesti ramai yg tnya mcm mana tetiba dp anak wf padahal mak pied lutino bapak die pied normal jer... huhuhuhuhu xpe meh sini kawe nk habaq same deme semua... (tu die bahasa mende aku pakai nie) hahahahaha layan jer lah labu... 

Sebenarnyer klo korng ada follow entry yg sblm nie aku pernah cite yg dorng nie sbnrnyer hasil persenyawaan si gurgurl ngan jantan wf... tu sebenarnyer hasrat ati nk menjodohkan gurgurl ngan jantan wf sbb dgn harapan dp ler anak2 wf nnt (btw parent gurgurl nie dr jenis wf ngan lutino)... ok lah nk dijadikan cerita memula bila satukan gurgurl ngan wf tu nmp mcm ada bonding n dorng xsmpi 3 hari dh mula mengawan.. (waaaa tu dieeeee) jd lepas seminggu lebih gurgurl pun mula bertelor, n bila telor ada dlm 4-5 biji (aku pun lupa dh, huhuhuhuhu) si wf die mula meroyan mengamuk, kesian tengok si gurgul nie smpai berdarah sayap die kena ngan wf tu (aku xtau ler punca nyer, aku cume andaikan yg wf tu nk ajak mengawan tp gurgurl xmoh, hehehehehe) jd bila tengok kepak gurgurl tu berdarah aku terus kuarkan wf tu n menggangtikan  dng si jantan pied tu... mmg redha jer masa tu pasal telor2 yg gurgurl tu eram... memula yg pied tu just dok ngintai2 jer nestbox tu, n kena halau ngan gurgurl last2 aku tengok yg pied tu ada skali dlm nestbox mengeram gilir2, wahhhh tak over nmpk... (kire pied nie mcm pak sanggup ler, huhuhuhuhuhu) n akhirnyer telor gurgur cume menetas 2 biji jer (kire ok lah tu, rezeki) n sampai sekarang si pied tu jd ke2,2 anak tu mcm anak die sendiri...

walaupun rumah tangga pertama gurgurl
musnah, tp die nmpk bahagia skng
hahahahaha, konon :-P
 Tp masa aku nk solat asar, saje dok tengok gelagat dorng nie, tengok anak wf tu dok main2 ngan ekor si pied tu, alahaiiii manjer nyerrrr dieee... (nnt nk cr nama dok dorng semua nie ler, senang sket) tp yg pearl tu still dok dlm nestbox, xberani nk kuar, just dok jengguk2 kat lubang nesbox tu... tau ler anak bongsu tp jgn ler penakut snt... hihihihihi... bila yg anak wf tu main2 ngan bapak tiri die tu, yg pearl tu dok mengusha jer nk turun xberani, hahahahahaha... tp bila gurgurl ngan pied tu masuk nestbox yg wf tu pulak kalot nk naik masuk nestbox... hahahahahahaha mcm2 dorng nie... =)

Maap ler entry kali nie, aku cuma nk citekan pasa anak2 dorng jer, laen kali aku update pulok pasal boboi, gurgurl ngan pasangan dorng pulok yer...Ok lah :-) with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"  

No comments:

Post a Comment