Tuesday, November 11, 2014

time fOr thE truth.....

Assalalamualaikum n hi again.... maap sangat2 sepatutnya post nie aku dh update semalam mcm yg aku dh janji sebelum nie, tp tah kenapa my stupid leptop or that stupid handphone tak boleh nk recieve n connect bluetooth. so xboleh nk sent pic.... huhuhuhuhu.... jd selepas dh digodek2 dp ler sent pic yg aku tunggu2 nk dedahkan...


time for the truth.... (-.-") 



bila aku dp jer news nie aku cuma boleh ungkapkan.... it's just another bad news for me...
disappointed, devastated and heart-broken  perkataan yg hanya boleh mengungkapkan kata2 nie.... 
mcm2 yg terpampar dlm pemikiran aku masa tu.... am i not good enough? adakah segala2 yg aku curahkan semasa bekerja tidak mencukupi? i put all my life to my work.... hospital dh mcm my 1st home.... sedih bila pihak pengurusan hospital telah membangkitkan isu cuti sakit aku pada hujung tahun lepas katanya cuti aku dh lebih limit iaitu melebihi 20 hari.... tp bukan aku yg mintak untuk aku patah kaki kena langgar semasa pergi kerja plus aku punya extended MC yg dortor ortho bagi tu pun aku tak pakai...

demmmm yg cuti tahunan aku kena burn lebih 15 hari (to be exactly 22 days) tak de pulak dorang nk pertikaikan. takde lak dorng nk tengok rekod cuti aku tahun nie (dri awal tahun cuti tahunan aku xtersentuh pun kesemuanya ada lg 33 hari) n rekod kehadiran aku bekerja at least sebulan kerja lebih masa aku  mencecah 100 jam dan ke atas. tu tak kira lg berapa bnyk ot aku yg tak dibayar... BONGOK!!!

macam2 aku blh ckp untuk pertikaikan benda nie tp apa yg terjadi tak boleh  utk aku undurkan. my boss cakap die akan adakan meeting untuk bangkitkan benda nie tp tak tahu lah betol atau tidak ke die hanya nk tenangkan aku... dorng ckp aku masih awal lg baru setahun.... well look at my middle finger.... tp kita cuma tunggu je lah apa akan jadi lepas nie.... hurmmmm

tapi bila aku fikir2kan balik mungkin ada hikmahnya disebalik semua nie berlaku... tak semua perangcangan yg kita buat akan berjalan lancar... that's why we call it as plan... aku dh mulai terima semua ni, tak mati pun aku kalau lambat disahkan jawatan tak gitu.... aku ucapkan tahniah jugak pada kawan2 yg interview ari tu yg bakal terima berita baik... 

people do said "life goes on" .... apa yg terjadi tu aku akan jdkan ikhtibar. mungkin aku rasa kerja aku dh ok (not yet to be excellent) tp mungkin ada beberapa faktor yg aku kena nilaikan pada diri aku yg menyebabkan rekezi kali ni bukan untuk aku....

teringat kata-kata seorang doktor...
bila kita tidak mendapat sesuatu perkara yg dihajati itu mungkin terdapat 3 kemungkinan...
1. mungkin bukan rezeki kita dan ianya milik orang yg lain
2. mungkin ALLAH menyediakan sesuatu yg lebih baik untuk kita
3. dan mungkin sekiranya kita perolehi rezeki itu dan ianya mungkin akan menjadi punca kebinasaan kepada kita.

jd aku percaya kepada Qada' dan Qadar dan segala ketentuan Ilahi... and sure to all my friend i'm now ok, n i'll keep smiling as always :-)

jadi dengan ini terbongkar lah segala2nya yg bermain2 n pertanyaan semua orang... so jgn nk tny betol ker aku tukar jabatan ke tak... choiiiii semua itu adalah tidak betol. nie ini lah kebenaranya ;-) 

ok itu jer utk kali nie... i nk siap2 nk keje mlm lak nie byeeeeeee...with LOVE & FAITH, story of mine "black friday" 


No comments:

Post a Comment