Saturday, March 14, 2015

Review: CHAPPiE

Assalamualaiku and hi again... i'm BACKKKKK.... hahahahaha jom2 sambung buat review. untuk entry kali nie aku nk buat review movie yang agak latest iaitu cerita CHAPPiE......cerita nie baru keluar beberapa minggu lepas dan aku berkesempatan menonton last week....




CHAPPiE merupakan sebuah robot yg memiliki perasaan dan keupayaan berfikir secara sendiri. Awalnya CHAPPiE hanyalah sebuah armour-plated police robots yg digunakan dalam membanteras kes-kes jenayah. Bagaimanapun penciptanya Deon Wilson telah berjaya menghasilkan cip penambahbaikan yg mana mampu membuatkan robot2 ni berfikir dan mempunyai kretiviti yg tersendiri. Namun usul mengupgradekan robot2 nie telah ditolak sebulat2nya oleh CEO nya. Disebabkan terlalu mengikut perasaan Deon secara diam2 telah membawa keluar sebuah robot yg hampir dimusnahkan dengan harapan untuk membaikinya dan menguji cip tersebut.



Geng ninja, aku tak tau nk cakap dorng nie watak baik atau jahat sebenarnya mungkin tengah2 kot. Dorng nie telah berhutang dengan gengster besar dan terpaksa menjelaskan hutang tu dalam tempoh yg terdekat. dalam keadaan terpaksa tu dorng berhasrat untuk menculik Deon dengan harapan untuk memiliki alat kawalan robot polis tu. Tp bagaimanapun dorng telah menjumpai sesuatu yg lebih baik, iaitu CHAPPiE.... Apa yang jadi dengan CHAPPiE dan adakah CHAPPiE menjadi seperti yang diharapkan oleh Deon??? Yang nie korng kena tonton sendiri....



Moose merupakan sebuah lg robot keluaran Tetravaal hasil rakan sekerja Deon... Robot nie tidak begitu digemari disebabkan saiz dan rupa yg tidak berapa sesuai digunapakai.

Secara keseluruhannya, aku boleh ckp cerita nie boleh tahan lah cuma aku tak faham apa yg dorng nk sampaikan dan apa ideology yang ingin diketengahkan... plotting bagi cerita nie ok not that bad cuma penghujung cerita die aku tak berapa berkenan what on earth dorng fikir boleh memindahkan kesedaran manusia ke dalam robot. lg best siap boleh save tahap kesedaran org mati dalam pendrive dan install masuk dalam robot.... Seriously!!!!!!!

Klo cite Kingsman  aku tengok midnite mata mmg terbeliak habis sampai ke penghujung tp berlainan pulah cite nie aku tengok tayangan jam 1030 mlm tp dekat kol 12 aku dh banyk kali menguap... huhuhuhu so faham2 je lah maksudnyer... huhuhuhu

Oklah jadi untuk cerita CHAPPiE aku beri tiga setengah bintang...... boleh lah kot tp klo dorng ubah penutup cerita die mungkin lg better rasanya... die buat Chappie hanta Deon ke hospital ker dan seterusnya terhasil dunia manusia hidup bersama robot dengan aman huhuhuhu (-.-")....



Aku rasa tu jer untuk kali nie kita jumpa lg di entry lain yer, dorng dok panggil dh banyak kali dah nie... k byeee... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"


No comments:

Post a Comment