Friday, March 13, 2015

Review: Kingsman: The Secret Service

Assalamualaiku and hi...Lama betol aku tak buat movie review ni huhuhuhuh bukannya xde cerita sebenanrnya banyk movie yang menunggu turn untuk direviewkan tp rasa malas ler pulok nk menaip... hahahahahaha (salah 1 punca aku kerap menyepi :-P )

Ok kali nie aku nk buat review pasal filem Kingsman: The Secret Service........



Kingsman: The Secret Service merupakan cerita genre action yang mengisahkan tentang secret spy organization.  Watak utama Gary Eggsy merupakan anak kepada salah seorang ahli Kingsman yang mana telah mengorbankan dirinya demi menyelamatkan rakan2 seperjuangan. Loket yang diberikan oleh Harry Hart (Galahad) 17 tahun yg lepas telah menyelamatkan Eggsy dari dimasukkan ke penjara. Pada masa yang sama, seorang lg ahli Kingsman, Lancelot telah terbunuh dalam misi perseorangan menyelamatkan seorang Professor yang telah diculik. Dengan matinya Lancelot, Kingsman organization  terpaksa merekrut seorang bagi menggantikan tempat Lancelot. 

nie adalah calon2 pengganti Lancelot
Eggsy telah dipilih untuk menjadi perintis kepada Harry Hart dan seterusnya bertanding bersama2 perintis Kingsman yg lain dalam merebut tempat Lancelot. Watak jahat bagi filem nie Valentine merupakan seorang yg berpengaruh yang mempunyai propaganda di mana die mahu mewujudkan bumi yang baru dengan memusnahkan semua manusia di bumi dan meninggalkan hanya golongan2 yg kaya raya jer... 

Secara keseluruhan aku boleh cakap cerita nie memang best dan wajib ditonton. Mana tak nya aku tengok mid nite  cite nie sampai kol 2 pg mmg tak mengantuk langsung mata segar jer dari mula sampai akhir mmg tak bosan.



Scene yg aku rasa paling suka sekali adalah masa kepala2 pihak jahat meletop mcm bunga api, hahahaha seriously epic.... 


kaki tu kaki tu.... wahhhh
Gazelle, merupakan orang kanan Valentine. Pada aku watak nie sngat cool sebab die pakai bladed prosthetic legs... Sekali hayun terus terbelah dua Lancelot....


Bagi cerita nie aku bagi empat setengah bintang... So yg belum tengok tu cepat2 lah tonton mmg tak rugi.

Ok tu jer untuk review movie Kingsman: the secret service .... jumpa di entry yg lain ....daaaa with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

1 comment: