Friday, August 3, 2012

rinDuku pAda saNG remBulan...

Asssalamualaikum & salam sejahtera :-) esok cuti, perghhh seronok rasanyer dp cuti (huhuhuhuh padahal baru jer 3 ari berkeje) werrkkk :-P walaupun dh puas berehat lebih 2 bulan kat umah tp cuti 2 hari nie nmpknyer mcm lebih bermakna utk aku hurmmm... tp rasanyer xjugak sbb dgn sakit lutut yg dh nk seminggu nie, pastu dgn selsema yg meleleh2 mcm air paip lg pulok esok kena kemas umah plok tok raya, aduhaiiii (-.-")
Pg td dh settlekan semua urusan keje termasuklah pas pekerja ngan urusan gaji (insya'llah 13 hb nie dp ler gaji pertama) weeeeee (^______^) syoknyerrrr hahahahahaha (klo dp ler, klo x hurmmmm bertahan ler aku 30 inget smpai gaji next month, huhuhuhuhu) ...  hahahaha nama aku pun dh ada dlm direktori kakitangan (apa tah mende nie, huhuhuhu)  beriye nyer aku siap print screen lg, hahahaha...


Jauh aku melalut, huhuhuhu... ok lah berbalik pada tajuk entry aku "sang rembulan" yg ala2 yuna tu owh bulan ~ ~ hahahahaha... biasenya org yg bercerita mengenai sang rembulan nie sinonim dgn perasaan yg sunyi (bg org2 yg bercinta ler) klo pada kanak2 pulok dorng ingat vampire (seram ooooo) aku dulu pun mcm tu gak, bile tengok bulan mengambang mesti teringat cite antu cina yg lompat2 tu, hahahahaha...



ok lah tp kali nie aku bukan nk cite pasal zombie or apa2 yg berkaitan dgn nyer... hihihihihi aku cuma nk berceloteh sket pasal "rinduku pada sang rembulan" (p/s kat abng ngan akak aku yg baca entry nie, korng jgn nk kutuk2 naaaa) :-P

teringat masa kat kolej2 dulu, klo aku xblh tido aku akan kuar sorng2 kat dataran, baring kat situ sambil tengok ke arah langit klo ada rezeki masa tu bulan menyinar terang dgn ribuan bintang2 berkelipan (huhuhuhuhu) kononnyer, dgn angin yg sejuk gler nyamannyer perasaan tu :-) walaupun bnyk cite2 seram kat kolej tu, tp alhamdulillah aku xpernah kena kacau lg kat situ, lol (-.- ) kadang2 bila lepak sorng2 terbit rasa rindu pada seseorng...

Korng xrasa ker perasaan rindu tu suatu perasaan yg sangt unik sbb perasaan rindu tu kadang2 boleh buatkan kita dok xmenentu, kadang2 tu fikiran asyik melayan entah ke mana. susah nk digambarkan sbnyer perihal persaan rindu nie hanya hati jer yg tau walau mulut xmampu mengungkapkannyer. kikikiki (apa yg xmampu ungkap jer lah rindu tu, hah MAMPU!!!)


Tp napa kita nk rindu???  xde sapa yg tau, hihihihihi sb secara xsedar senyap2 kita jatuh ati pada seseorng (aku le tu) , dok usha die tetiap ari (aku bukan stalker yer, huhuhuhu) tersenyum sorng2 tengok die dok berangan mcm2 sal die tetibe 1hari tu kita dh xnmpk die, sehari hurmmmm cuti kot, bile dah 2,3 ari mula dh tertanya2 mana perginye si dia rasa rindu tu pun terbit dlm hati, rasa sedikit sengsara tp itu membuatkan aku seperti seorng manusia...


Korng pun mesti pernah rindu merindu nie kan, rindu dp kawan2, rindu pada family, rindu pada si dia... hurmmm kita nie manusia biasa jd xsalah nk ada rasa rindu tu cume tu je lah jgn jdkan rasa rindu tu sbgi alasan kita xde mood nk bekerja (werrkkk mende aku ngarut nie, hahahaha)... cume klo rindu tu call ler, try kontek2 hihihihi tp situasi aku nie lak lain sbb aku merindui org yg aku sndri xpasti die sedar or tak kewujudan aku (huhuhuhuhu) tp biasenyer rasa rindu aku tu akan hilang lepas 4 hari then aku akan usha org lain, hihihihihihihi (standard manusia mudah lupe)


LOL, mcm2 perangai ler aku nie... hihihihi... ok ler aku rasa smpi sini jer lah aku rasa entry kali nie, kita berjumpa di entry lain pulok lah yer...:-) with LOVE & FAITH, story of mine "black friday" 

No comments:

Post a Comment