Sunday, June 24, 2012

3 yEars alReady... fiNaLly... part 1

sumber:google image
Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua... utk 1st entry nie aku mengambil keputusan utk bercerita mengenai perjalanan aku, pahit manis sepanjang bergelar pelajar Diploma Penolong Perubatan di Alor Setar... Hurmm, sebenarnya xde lah apa sangat nk cerita pun tp apa2 pun perjalanan 3 tahun nie totally change me to a better person ^_^ ...


1st day masa pendaftaran, aku berdiri di hadapan pagar Kolej Pembantu Perubatan Alor Setar (KPPAS) dan terlintas... "ya ALLAH kecik nyer kolej nie, macam mana aku nk study 3tahun kat sini" hahahahaha... ye lah sblm nie dok kat matrikulasi tudia besar gler tmpat die, kikikikikikikiki... bila masuk kat hostel, hahahaha lg lah ternganga mulut aku tengok keciknyer bilik die... aku ckp kat family "arghhhh nk balik xmoh dok sini"... jd sebagai defence mechanism aku cuba pujuk diri aku "ala, 3 tahun jer. sekejap jer tu. dulu sekelip mata dh abis nnt"... hurm xmenjadi pun defence mechanism tu sbb bila aku fikir setahun aku kat matrikulasi rasa lama gler...  time tu aku berserah je lah terpaksa juga sbb nie jalan yg aku nk pilih. 


Ni pic aku masa keje kat library
Sbnrnya aku sblm nie pelajar lepasan matrikulasi batch 05/06. sepatutnya aku smbung ijazah in math kat UMT tp aku tolak atas sebab2 yg aku sendiri xdp elak. (FYI, math merupakan fav subject aku) so lepas tu aku just kerja. macam2 aku buat jd promoter, jual insurans, jd pelukis buku kanak2 (tp sebenarnyer aku xde lah pandai melukis mana pun, hahaaa) dan last skali sblm aku g bljr nie aku keje sbgi pembantu perpustakaan di PPUKM. 


Masa keje kat sini lah aku apply diploma nie, sbnrnyer aku apply nie pun sbb aku ingat bljr kat situ gak, huhuhuhuh xsangka gak kena g kedah juga. sblm nie pun aku tolak tawaran SPA utk diploma kejururawatan sbb dp kat kedah, hurmm mungkin rezeki aku kat kedah so lepas aku fikir masak2 so aku pun terima tawaran untk melanjutkan pelajaran Diploma Pembantu Perubatan di Alor Setar sbgi pelajar tajaan PPUKM :) ... 

Aku ingat nk buat cite nie dlm 1 entry jer tp mcm banyak jer yg nk diceritakan... hihihihihihih apa2pun aku endingkan entry aku " 3 yEars alReady... fiNaLly part 1"  tengok lah berapa bnyk part aku nk buat utk cite nie, hihihihiihihi... enjoy writing thie cos its bring back all the memories... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"...

No comments:

Post a Comment