Monday, June 25, 2012

3 yEars alReady... fiNaLly... part 4


Assalamualaikum & selamat petang :) ...  huh penat aku bawak keta, abis berpeluh2 sampai abis basah singlet yg aku pakai nie, huhuhuhuhu macam dh joging 2 round kat taman rimba tu (-.-")... hahahahaha pengalaman baru2 dapat lesen, rasanye xsampai sebulan lg aku dp lesen P nie... hurm kira ok lah kot step by step, insya'llah mahir lah tu nnt.... opssss lupe lak kan, aku sbnrnyer nk buat smbungan entry "3 yEars alReady... fiNaLly... part 4" ... pasal lesen tu nnt aku cite lain kali lah yer mcm mana pengalaman aku yg mmg xreti langsung bawak keta n moto ambi lesen... huhuhuhuhu (T-T)

Sepanjang setahun setengah dok dlm kelas teori (sem1-3), bnyk subject wajib kena ambi aku pun ingat2 lupa, huhuhuhu... antaranya anatomy& physiology, medical, surgical, emergency, pharmacology, biochem, microb, behavior science aka phych, nursing science, community health, hurmmm apa lg aku pun lupa. hopefully aku dh mantion kesemuanya.... huhuhuhuhu... pada aku  subject2 nie xde lah susah mana pun sbb sblm nie form 5 aku dr aliran sains n kat matrikulasi pun aku ambi sains. jd xde lah teruk mana pun. Jd aku mulakan pembelajaran dgn sungguh bagus, besides i'm a fast learner... huhuhuhuhu... masa kat sini baru lah aku tau bljr tu kena menghafal, lorr baru aku tahu sbb bile tengok skema jawapan pengajar biasanya nk jawapan bulat2 sama... patutlah selama nie aku bljr susah sngr nk ingat, just baca skali jer, xpernah langsung nk ingat bajet otak nie hebat sngt blh faham mcm tu jer... (@_#)... Teori bljr yg aku pakai adalah hafal dulu kemudian baru faham... LOL...

Masa sem1 lepas mid sem aku mula ilang rentak bljr, mungkin aku tertarik dgn dunia student... hahahaha enjoy, masuk kelas tido bangun n tido balik, huhuhuhuhu... Akhirnyer aku xdp nk catch up, so pointer aku xbegitu memberangsangkan, huhuhuhuhu... aku cuma dp 3.33 jer cgpa aku utk sem1... arghh teruknyer aku, time tu aku cube motivasi diri aku sndri. Tp malangnyer masa sem 2 student tajaan kena dok luar, argghh lagi la mcm mane lah aku nk follow... dh ler rumah sewa ktorg tu 7km dri kolej, huhuhuhuhu mmg masak aku. dh ler aku xde transport kecuali basikal tua aku tu. kadang2 tu ada gak aku tumpang moto housemate aku tu tp kadang2 tu jd beban pada org lain susah kot. jd aku usaha sendiri ke kolej dgn berbasikal. setiap pg aku kuar rumah pas subuh dlm kol 5.50 am smpi kolej dlm kol 7am... pastu klo ada kelas malam, nk xnk aku kena g jugak... org ckp redah aje, hihihihihihi relek ajer :P ... ada 1ari tu masa aku bawak basikal nk p kolej dlm kol 6.15am tetibe tayar basikal aku meletop... Ya ALLAH, time tu aku terpaksa menolak basikal tu smpi ke kolej ada gak le 4km lebih ... meleleh gak air mata time tu, waaaaaa sedih... huhuuhuhu tp macam mana susah pun, ini jd pembakar semangat aku utk terus berjaya... Masa minggu exam, sbbkan xnk lewat aku t0mpang bilik member aku kat kolej, tp bilik pun kecik nk dok 4 org, giler ape!!! jd aku pun jd mcm org normad berpindah randah, kejap aku study kat surau kolej,  kat masjid n ada masa u aku smpi tertido kat bilik TV (masa tu aku demam, mmg xlarat, aku lending smpi esok pg huhuuhuu)... Alhamdulillah CGPA aku naik sem tu, 3.67 (secara xlangsung aku naik dlm ranking top10) syukur sngt time tu.

Sem 3 lak, aku terus ulang alik macm biase naik basikal sehinggalah aku xcident ngan moto... Alhamdulilah aku xde pape cube ada lah luka sikit2, tp yg sedihnyer bila aku tengok basikal aku yg bengkok teruk gler... Ya ALLAH, sedih aku time tu, DIA jer yg tahu perasaan aku mcm mana... hurmmm mungkin silap pemandu tu n mungkin silap aku juga xberhati2. xpe lah xde rezeki, jd mula dri tu aku stay kat kolej tompang kat bilik kawan aku...Mmg sempit gak, tp dorng faham keadaan aku, alhamdulillah :) ... Sepanjang aku dok situ, bebdk kat bilik yg aku tompang tu dilanda konflik, n sorng dr dorng pindah bilik... (yg pastinyer bukan disebabkan aku, huhuhu)... jd aku mohon kat pihak pengurusan utk pindah masuk asrama Kolej, dan alhamdulillah permohonan aku diluluskan... Lega sket pastu... Masa final sem 3, aku terus berusaha dan syukur cgpa aku naik lg n aku berada dlm ranking top 5... Syukur Alhamdulillah xsia2 usaha aku :)

Aku sangat bersyukur sbb disaat aku sedih, aku ada DIA utk aku mengadu nasib dan DIA berikan aku sahabat2 yg sentiasa berada disisi aku tatkala susah & senang... Alhamdulillah :) Aku rasa tu aje lah yg aku nk cerita utk entry kali nie, hurmm what a memories. Kadang2 tu kesusahan akan secara tidak langsung menyedarkan kita tentang erti kehidupan. Entry kali nie, aku xde niat nk memburukan mana2 pihak, cuma aku tahu kesilapan yg aku buat n aku layak menerimanya... Apa2pun aku tamatkan skali lagi entry "3 yEars alReady... fiNaLly... part 4"  kat sini.... tunggu lah yer sambung atau penghabisan bagi cerita nie... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"


No comments:

Post a Comment