Friday, June 29, 2012

aKu, b0b0i & gurGurl...

Assalamualaikum & salam sejahtera... hihihihihi kali nie aku nk cita pasal boboi ngan gurgurl... sapa dorng nie sebenarnyer? ... hurm ...ingat x entry aku sblm nie pasal al-fatih hudhud, dipenghujung entry tu aku ada cite pasal 2 ekor baby cockatiel yg aku handfeed sendiri... hehehe nie lah boboi ngan gurgurl... :)

perkenalkan b0b0i ngan gurgurl. masa umur 2minggu.. :) 
buah ati baru :)
time nie dorng baru seminggu bersama aku, manje sngat :)

seludup bawak balik masuk asrama, hahahaha
Aku ingat lg 16 september 2011 pukul 930 malam, aku tunggu b0b0i ngan gurgurl kat stesyen bus sungai petani... time nie aku baru sem 5 n aku praktikel kat Hospital Sultan Abdul Halim... Sblm tu aku mmg dh xfikir pape langsung, yg aku tau nk nk juga beli burung nie... Hihihihihihi akhirnya aku dp this 2 beautiful b0b0i ngan gurgurl aku namakan dorng... :) Pengalaman pertama kali aku handfeed baby bird nie mmg xde masalah cuma aku kena uruskan masa dgn betul sbb dorng nie aku kena hadfeed 4 kali sehari n aku waktu praktikel aku xtentu... huh tp alhamdulillha semuanya berjalan lancar...  


B0b0i & gurgurl berumur 4 minggu.
Kayu yg aku beli khas utk  jd tempat dorng main petang2
B0b0i & gurgurl berumur 6 minggu, dh penuh bulu dorng nie :)
Dari sungai petani, b0b0i & gurgurl berpindah ke Alor Setar... hihihihihihi time nie baru aku sedar yg aku dlm masalah besar :P... Kat kolej mane blh nk bela binatang, jd mana lh aku nk s0r0k dorng nie, adoiiii (T_T)... time tu aku redah je... org ckap relek ajer... jd aku pun bela dorng nie kat asrama... takut hurmm ada lah jugak, ada satu masa tu dorng ckp pengarah nk buat spotcheck... huh apa lg aku kelam kabut nyorok kan dorngn nie kat almari atas, hahahahahaha... kecut perut aku... tp nk dijadikan cerita lg... lepas seminggu tu bet0l2 pengarah dtng  buat spotcheck, tu die... mmg secara mengejut aku pun xdan nk nyorok dorng nie, tp alhamdulillah bila sampai bilik aku pengarah just berdiri dpn pintu jer (nasib baik sangkar tu kat blkng pintu) fuhh nasib baik xkantoi... huhuhuhuhuhu (O.o)...

Jd bila dh masuk sem 6, aku ambi keputusan utk tinggalkan b0b0i ngan gurgurl kat KL dgn bantuan mak aku jagakan lgpun aku kena praktikel kat Kangar pula jd mmg xkan ada masa. Nasib baek time tu dorng dh pandai makan sendiri jd xkan ada masalah dh insya'llah :) ... dan alhamdulillah skng nie dh 10 bulan lebih dorng bersama aku, n sihat sehingga kini...
B0b0i :)
Gurgurl :)
Sehati sejiwa... :)
Alahaii comeinyerr :)
Jadi sekali lagi aku tamatkan entry kali ni di sini saja... hurmm apa pulak aku nk cerita pas nie :) hihihihihi xpe kita tunggu lah yer (^_^)... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment