Friday, July 6, 2012

aNtaRa miNat dAN ciTa-CitA...

Assalamualaikum & salam sejahtera... hurmmmm antara minat dan cita-cita... huhuhuhu nie bukan kesinambungan lagu antara anyer & jakarta by sheila majid btw its a good song...:-D... antara minat dan cita-cita, yg pastinya ramai yg akan pilih minat than cita-cita... well offcos, cita-cita kita selalu berubah dr kecik sampai besar. ada yg nk jd bomba le, pastu bile besar sket nk jd polis pulak, pastu doktor , arkitek, bisnesmen last2 semua xjd... hihihihihihi, tp minat nie lain. org ckp klo minat semua akan jd, klo xminat bg lah apa pun xkan jalan punyer... well tu lah hakikatnya..

Tp kalau pd aku lah, minat tu mmg penting cuma aku rasa minat tu boleh dipupuk... tp cita-cita tu mcm sebuah impian angan-angan kita sndri n  klo dp capai cita-cita tu mmg rasa self-satisfied kepuasan yg secara tak langsung buatkan kita rasa bangga dgn diri sndri... macam budak2 kecik yg baru bljr nk puasa, betapa seksanyer dorng tahan lapar n bila dp berbuka puasa tegukan pertama tu hmmmmm puasnyerr rasa... hahaha lebih kurang macam tu lah rasanya... kikikikikikiki :-P

Tp mcm mana pula klo kita kena pilih antara minat dgn minat or cita2 ngan cita2... hahahahaha nie aku xblh jawbkan sbb kena tawakal je ler utk pilih mana satu, cuma pada aku xsalah klo kadang kala kita buat a bad decision, skali skala merasa crumble jatuh tersungkur ala kira mcm circle of life ler xsemestinya kita akan kat atas jer... cume dlm hidup nie there's no exactly what is right or wrong...  kita yg tentukan ianya betul atau salah :) ... so make a mistake cos it's will teach u something :)... tp ingat ler jgn sesekali melakukan kesilapan yg sama berulang kali sbb hanya yg bijak saje akan menjadikan kesilapan lepas sebagai kejayaan ari nie... hurmmm ada kaitan ker, hahahaha boleh lahhhh... ~~,

Berbalik pada cite aku pulak, aku dr kecik smpai besar aku mmg bercita-cita nk jadi berada dlm dunia perubatan, doktor kononnye. apa lg bile tengok cite Grey's anatomy lg membuak2 cita2 aku tu... hahahaha (^-^) mmg kuat punya berangan aku nie, tp skng nie alhamdulillah aku sudah pun nk menjejakkan kaki dlm dunia perubatan nie walaupun hanya sekadar pembantu perubatan... huhuhuhu tp boleh laaa ~~, langkah permulaan mana tau rekezi masa2 depan insya'llah tuah manusia sape tau...

Tp kat sini aku cuma nk cakap ler, xde sapa pun blh tentukan antara minat or cita2 melainkan tuan empunya badan...xde istilah minat lg penting berbanding cita2 or sebaliknya, sbb tiap satunya ada pentingnyer n hanya diri kita sendiri jer tau apa yg kita nk tentukan... the power in your hand... weeeeeeeee (^________^) poyo jer... hahaha...

Oklah tu aje dr aku kali nie, hurm klo ada yg xsetuju ngan pendapat aku terpulang ler... A D A A K U K E S A H ! ! ! ... kikikikikikiki... ok kita jumpa kat entry lain pulak yer... mcm2 yg aku nk ceritakan, harap ada lah yg seronok membaca... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment