Sunday, July 8, 2012

Beastly (review)


Assalamualaikum &salam sejahtera, ari nie aku nk buat review cite Beastly... cite nie lama dh dr tahun 2010, hurmmm sebenarnye aku pun baru tengok cite nie well i'm n0t exactly jenis yg suka tengok wayang sangt pun, biasanya aku selalu ketinggalan bila bab movie nie... huhuhuhuhuhu cite yg last aku tengok wayang pun klo xsilap "i'm num 4" huhuhuhuhu masa aku sem 4 dulu... Jd disebabkan aku baru je tengok cite "Beastly" nie kat HBO smlm jd aku nk buat sedikit review aku berkenaannye :-) hurmm xde salahkan, lgpun aku rasa ramai pun yg xtengok lg cite nie mcm aku gak... LOL (-.- )


Ok, cerita nie aku blh golongkan dlm genre romantic + fantasy = romantasy... kikikikikikikiki :-P... FYI cerita nie dikatakan diadaptasi dri cerita karton Disney favorite aku  "beauty & the beast"... beauty & the beast nie mmg antara all time favorite cartoon aku, rasanya dh sampai ribu2 kali aku tengok cite nie (^____^) weeeeeeee hyoerbola melampau2 huhuhuhuhuhuhu tp aku just nk mantion je lah nie karton yg aku mmg minat... jd expectation aku terhadap cite nie mmg tinggi heheeeee... nnt aku ceritakan apa persamaan n perbezaan cite nie... 


Ok basically, cerita nie berkisahkan mengenai seorang lelaki Kyle kaya, hensom kononnyer (huh, tangan di dada mata ke atas) hahahaha n sangat2 berlagak, bngga dgn kecantikan or kesempurnaan diri sendiri... cerita nie mula rancak pada pemulaan yg mana berlaku pergaduhan antara Kyle dgn Kendra (nk dijadikan cerita Kendra nie seorg witch tp bukan nenek kebayan, just witch remaja, huhuhuhuh) disebabkan tu Kendra nie menyumpah Kyle jd hodoh mcm monster (tp aku tengok style kot rupe die, cume blh plok ada tatu pokok rose kat tangan die, hahaaa)... macam manapun utk menghilangkan sumpahan tu, well offcos die kena cari true love dlm masa setahun klo x, dia akan kekal macm tu... mcm tu la, so lepas tu paham2 ler, pencarian true love bermula... kikikikikiki


Jalan cerita die, boleh dikatakan 85% serupa dgn Beauty & the Beast cume mungkin Beastly nie more kepada modern lah kot... Cite nie rancak masa memula jer, then die slow skit demi skit, n tetibe die abis... hurmmm aku xtau nk ckp macam mana cuma xrasa puas, xteruja langsung sepanjang tengok cite nie... i need more!!! Beza plok ngan cite karton Beauty & the Beast, keterujaan tu dr permulaan sampai abis n keseronokan menonton tu ada... tp mungkin tu ler perbezaan antara karton ngan real life, ianya terlalu terhad limitasi idea tu mcm xcukup dikembangkan hihihihihihi tp xmungkin kot sbb ada jer cerite hebat2 mungkin budget kot, hihihihihihihi :-P pandai jer komen , try buat 1 filem hihihihihi tercirit ko... tapi secara keseluruhan aku blh cakap cite nie so so lah (ala2 messsreeeeee) haha, ringan xcomplicated mana pun cerita yg flow jer sesuai tengok masa2 nk relek...

Ok lah aku rasa tu jer yg blh aku simpulkan dgn cite Beastly nie, apa2pun it's not a bad movie after all... Lepas nie rasanya aku kena rajin ler p tengok wayang, buat review cerita baru2, huhuhuhu... sapa ler nk baca sngt review movie lama2 nie,huhuhuhu... xpe lah nie kira permulaan... hihihihihi permulaan utk review yg ke3 aku, kikikikikiki... baeklah sampai di sini jer lah review kali nie, jumpa lg kat entry lain lak ye :-) with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"  

No comments:

Post a Comment