Thursday, July 26, 2012

roK0k ooo00o r0koK...

Assalamualaikum & salam sejahtera... hurmmm lama gak xtulis entry baru kat blog nie, huhuhuhuhuh... bukan xde idea (tu lah hakikatnyer) tp 3,4 ari nie xberape nk sedap badan le pulok mcm kena denggi je rasa (hihihihihihi alasan memanjang) ... entry kali nie aku nk cite pasal rokok, seriously no offence pada org2 yg merokok nie cume pendapat aku n secara xsengaja nk menginsafikan korng yg merokok kononnyer, weeeeeeee (^______^)


Masa kecik2 tengok org2 besar merokok perghhhh cool siot... hahahahaha... lebih2 lagi iklan dunhill tu gaya mutu keunggulan cehh sampai skng nie aku suke sebut "gaya mutu keunggulan"  smbil perasa hot mcm dlm iklan tu, hihihihihihihi :-P...To be honest aku bukan ler seorng perokok so that the hel* aku nk buat entry nie, hihihiihi walaupun aku bukan seorng perokok tp most of my family member merupakan seorng perokok (nothing to be mantion here, huhuhuhuhu)... n plus sebagai seorng bakal pekerja kesihatan tu mmg tanggungjawab aku... peace to the w0rld  :-P 

Mcm aku ckp family aku mmg ada yg merokok jd secara xlangsung aku telah menjadi second-hand smoker... sbnrnyer sedar xsedar aku pun menanggung risiko yg sama seperti perokok iaitu risiko menghidap penyakit seperti kanser n penyakit jantung (tu yg teruk ler), mcm mana pun aku punya kondisi pulak bila ada yg smoking around aku, mesti aku akan jd sesak nafas, gasping for air mcm hyperventilate pun ada ler... hurmmm bila bekerja sbgai pekerja kesihatan nie kita nk nasihatkan pesakit mmg senang org cakap finger tips but when its come to our family HAH nie lah yg paling rumit... huhuhuhuhuhu tp tu lah hakikatnyer...

Aku pelik nape smoker nie walaupun batuk n xsihat still nk smoke gak n yg baru sembuh pun mcm gian gler terus merokok... adakah aku yg xfaham or dorng sendiri yg xfaham... korng cari masalah n last korng nk org lain sembuhkan korng  dr masalah yg korng buat (hurmmm betol ker apa aku ckp nie, huhuhuhuh layan je lah) xde lah cube bayangkan, bila sakit korng egeh2 g klinik ambi ubat n MC bagai tp bila sihat ada xkorng amalkan gaya hidup yg sihat (huhuhuhuh, nie termasuklah smoking tu) pastu bila sakit xlega korng salahkan ubat ler, salahkan pekerja kesihatan ler buat keje xbetol (hihihihii meluahkan perasaan lak)... apa2pun semua nie korng kena fikir gak, sbb jgn sampai terlewat baru nk berhenti merokok tp klo sendiri yg kena xpe nie org lain yg merana sbb perbuatan korng tu yg xsedap dengar... jd renung2kan ler, hihihihih :-P

Aku tulis entry nie bukan ler nk be a hero, cume rasa tanggungjawab tu ada ler sket, hihihihihi... ok ler nie jer apa yg aku nk tulis kali nie, rasanyer pasnie aku nk buat entry pasal fakta2 mengenai rokok n fatwa mengenai pengharaman rokok, huhuhuhuhu harap xde ler memaki hamun aku bila baca entry pasal rokok nie... huhuhuhuhuhu peace no war, hihihihihi... ok lah with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

No comments:

Post a Comment