Tuesday, July 17, 2012

N dA wiNNer iS... Masterchef selebriti (review)


Assalamualaikum & salam sejahtera... baru je lepas abis tengok masterchef selebriti malaysia , hurmmm sbnrnyer sblm nie aku bukannyer folow mana pun masterchef malaysia season sblm nie, aku lg prefer US masterchef (siap download lg saeson 1 ngan 2 huhuhuhu, nie season 3 xsabar le pulak, bila nk kuar) hihihihihihihi apa2 pun nk ucapkan tahniah pada Dato' Fazley atas kemenangan beliau menjadi juara Masterchef selebriti Malaysia yg pertama n menyumbangkan rm 57 500.00 (klo aku xsilap) kepada badan Yayasan Jantung Malaysia... waaaaaa unt0nglahhh (^_____^) ...  cume utk fazley dia cuma menang trofi n gelaran masterchef tu jer, huhuhuhu... pelik kan dorng xde mantion pun adiah tok pemenang tu sendiri contoh dp buat buku masakan or what so ever... tp xpe lah tu bekang kire, hihiihhi :-P

Sbnrnyer aku dh blh agak dr memula sapa blh menang (well die mmg dh menyerlah dri mula lg) cume nk dibandingkan dgn dato' aku lg berkenan dgn... hurmmmm bukan double A hihihihihihi tp Soo Wincci... aku suka gler ngan wincci nie, sbnrnyer aku harap fazley ngan wincci yg akan ke final, bukan nk ckp angah tu xbagus, die pandai masak klo nk dibandingkan ngan aku (-.-") cume kadang2 tu aku mcm cam menyampah jer ngan die yg terlalu overconfident, ngada2 (aku tau ler die from raja lawak tp agak2 ler bro, skali skala ok ler) huhuhuhu nampk fake sngt... mcm double A tu, mmg ramai haters tp aku xnmpk pun die buat2 (well tu lah die, apa2 pun nie xbermaksud aku suka die, kadng2 tu ada gak nyampah tp nk buat mcm mane tu lah AA)...


Ok berbalik pada winci, die nie miss world malaysia (klo aku xsilap), hahahahaha rasanyer die lah tarikan utk aku follow tetiap minggu... sapa boleh sangka org cantik pun pandai kot masak memasak nie, hihihihi...tp malangnyer wincci xmasuk final2 (apa2pun pada aku die dh pun menang :-P ) cuma aku rasa kadng2 tu mcm xadil jer show nie kat die, bukan aku nk kate dorng bias (berat sebelah) cume tah ler arggghhh... tp biar ler show pun dh abis, xpayah lebih2 (relek ajer, kikikikiki)...

Walaupun aku jarang follow masterchef malaysia yg 1st tu, tp aku tengok gak ler n to be honest yg season nie mmg aku xmiss ler... hurmmm klo nk dibandingkan dgn yg US masterchef mmg ler jauh panggang dari api, huhuhuhu mungkin xbnyk penaja kot jd mcm ala kadar jer... bukan ler aku nk die copy 100% mcm US punyer, cume tu lah aku ambik contoh utk final yg dorng kena pilih dapor barat or timur, hurmmm pada aku utk final dh xpatut letak sebarang tema sbb time nie ler dorng kena tonjolkan masakan terhebat dr finalis tu dgn kreativiti sndri... (nie pendapat aku ler) bila dorng bg tema mcm nie die akan jd terhad kepada kreativiti sndri... dr segi lokasi tmpt tu pun aku rasa xbegitu convenience bayangkan Fazley kena lari dr main kitchen ker pastri kitchen pastu dgn dapor yg bermasalah. pada aku klo die buat kat dapor masterchef tu sendri lebih baik (tp nk buat mcm mana mungkin sbb hotel tu penaja dorng) tp biasanya utk final sepatutnyer finalis kena fokus pd masakan bukan halangan dh kena lari ke hulu ke hilir... huhuhuhuh...Apa2pun aku nk ucapkan tahniah pd pemenang though i'm not a big fan of him... tp apa2pun tahniah skali lg...

Secara keseluruhan nyer,aku blh ckp show nie quite interesting lah, boleh lah layan hujung2 minggu dgn family mcm2 drama ngan kejutan ada well kadang2 tu ngampah gak ngan drama, drama dorng nie... hihihihihi... baek lah nie jer review dr aku mengenai masterchef selebriti malaysia yg pertama... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"


No comments:

Post a Comment