Monday, July 2, 2012

leSeN o0oo leSen...

Seronoknye, sambil-sambil mengarang entry nie sambil minum hot chocolate... hmmmm sedapnya... hihihihihih... Assalamualaikum & salam sejahtera... Entry kali nie bukan nk cerita pasal hot chocolate sbnrnyer, huhuhuhuhuhu (T_T) kali nie aku nk bercerita pengalaman aku mengambil lesen moto ngan keta... yup aku baru jer buat lesen moto ari tu... huhuhuhuhu dh tua2 baru nk buat... :P

Kenapa aku lambat sngt nk buat lesen, ye mungkin aku nie xde lah tua mana pun, rasanya ada lg yg tua xde lesen... hehehehehehehe... sbnrnye sepanjang aku tinggal kat KL nie aku merasakan memiliki lesen nie bukan 1 keperluan ianya hanyalah satu keinginan aje, huhuhuhuhu lg pun disebabkan KL nie bnyk transportation awam jd tu lah yg aku anggap mulanya... tp mcmmana pun aku ternyata silap, memiliki lesen nie sbnrnya 1 keperluan... mmg 1 keperluan xdinafikan lg... aku teringat lg aku terpaksa naek teksi tetiap pg sbb nk g keje kat HUKM sbb xde bus pg yg lalu, bus yg paling awal pun 8.30 n aku masuk keje kol 8 pg... n  aku balik kol 5 bus paling awal sampai pun pukul 6.30 owhhh mg banyak masa aku terbuang mcm tu jer, tu nasib baek aku keje office hour mcm mana klo aku keje shift... hurrmmm jd masa aku sem 6 baru aku bersungguh nk ambi lesen... demm tp nape sem6 baru aku nk buat lesen...

Aku xtau apa sbbnya bila nk masuk pertengahan sem 6 baru aku sibuk2 nk buat lesen. padahal sblm nie xde lah bz manapun, huhuhuhuhuhu...  Jd lepas jer cuti mid sem aku ambik keputusan daftar nama tok buat lesen keta ngan moto... huhuhuhu nervesnyerrr (-.- ) mcm mana pun kelas teori berjalan lancar n minggu seterusnya aku ambi exam komputer... hmmm not bad utk 1 timer aku ambil ujian nie, cube teka dari 50 aku dp berapa... (^_^)

Hahahaha, full mark :)
Hahahaha xsangka aku dp full mark... hihihihihi tp xde lah nk bangga mana pun mungkin rezeki aku dp set soalan yg mudah... huhuhuhuhu... seminggu lepas tu lesen L aku siap :) apa2 pun yg easy part dh lepas, skng nie the harder part iaitu kelas latihan menandu... argghhh selama nie aku xpernah bawa keta hmmm moto sekali jer aku bwk tu pun masa aku darjah 6... demm i'm screw !!!

Memula skali kelas latihan moto, 3jam teori n 3 jam praktikel... Masa kelas teori cikgu tu tny sapa xpernah bawak moto angkat tangan... hmmm aku senyap, kali kedua dia tanya, hmmm aku senyap lg... pastu kali ketiga, aku dah xblh buat apa lg, apu pun angkat tangan... cikgu tu tny aku kamu pernah xbawak moto??? adushhh xkan ler aku nk mengaku xpernah... (-.- ) akhirnya aku tipu ckp yg aku pernah bawak tp xcekap, huhuhuhu...jd bila time 3 jam praktikel tu hurmmm korng blh lah bayangkan apa yg terjadi, tp alhamdulillah aku xde lah jatuh pun cume terkial2 jer... Esoknye latihan teori & praktikel  untk keta lah, alhamdulillah semuanya berjalan lancar, mungkin aku yakin sket kot bawa keta (walaupun xpernah bawak)...

akhirnya lesen P milik ku!!!
Jd utk xmenampakan kebodohan aku semasa berlatih aku pun mintak kawan2 aku ajar kan sblm latihan tu...  hahahahaha...Latihan aku walaupun leceh n mengecewakan tapi semuanya berlalu dgn lancar (#_@), boleh laaa~~... masa ujian QTI sblm JPJ ujian tok keta ok jer cume tok moto mungkin aku nerves sngt kot aku jatuh kat titi bukan sekali tp 3 kali waaa malunyer, tp nasib baek yg jaga tu ok die soh aku buat semuala dr awal2. n alhamdulillah aku lepas... Masa ujian JPJ lak, utk moto ok aku buat cantik jer n aku lulus... relek ajer... utk keta lah, hurmmm nk dijadikan cite, aku hampir2 kant0i kat jalan raya sbb laluan yg kena tu mg xpernah aku bawak pun... huh nie semua salah pengajar tu, mana lah aku tau.. ceh (-.-")... tp alhamdulillah pegawai JPJ tu bg peluang kat aku die just ajar n soh aku beringat... n akhirnya penat lelah aku bertungkus lumus selama sebulan lebih terbayar bila aku dp lesen P aku... YAHOOOOOO!!!!

Hihihihihi skang nie baru sebulan aku memiliki lesen P nie... apa2pun aku still xmahir lg, kena banyak berlatih, insya'llah nnt cekap lah tu aku... huh tp aku xsangka tol aku blh dp lesen. huhuhuhuhu yg aku pasti dlm buat apa2 keyakinan tu penting cume jgn low or over biar sedang2 ajer... :) ok lah tu aja dari aku untuk kali nie... memandu dgn selamat ingat org yg tersayang hihihihihihi :P  with LOVE & FAITH, story of mine "black friday" 

4 comments:

  1. tahniah bro.. leh la bawak aku gi macaw pasni.

    ReplyDelete
  2. uittss..ak ajo ka bwk keta..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye paes kancil ijau ko tu mmg bnyk berjasa kat aku, hihihihi...

      Delete