Thursday, July 12, 2012

whY bLack fRidAy???



Assalamualaikum & salam sejahtera :-) ... hurrmm dh sebulan aku dok umah, makan tido jer keje. hihihihihi badan pun rasa mcm dh naik bukan sikit byk pulok tu... huhuhuhuh apa2pun kena start workup n diet sket2 tp mampu ker aku (-.-") dem...hurmm rasanyer nie dh entry ke21 aku buat, jd kali nie aku nk cite nape aku pilih black friday as nick name aku dlm facebook, ramai yg tny kat aku nape black friday... haha nie biar aku citakan nape black friday :-)... FYI, fb aku dh 3 hari xdp bukak waaaaaa :'-( sedihnyer apalah dh jadi, tengok ler aku try lg nnt, klo xbuat akaun baru ler nampaknyer... huhuhuhuhuhu...

Ok berbalik kepada tajuk entry aku kali nie, aku nk cerita dari mana datangnya nama black friday nie, hihihihihi... tp sebelum tu, aku dh try google gak nama nie... hurrmmm banyak gak penggunaan istilah black friday tp yg pastinya ianya bukan lah something yg flirting n charming pun... black friday, ataupun jumaat yg gelap bersesuaian lah dgn black friday tornado edmonton (yg nie aku jumpa dlm wikipedia) tornado nie yg telah memusnahkan kawasan edmonton dn beberapa kawasan kat Canada (hurmmm lebih kurng mcm tu ler) yg pastinye peristiwa nie berlaku pada hari jumaat 1987... selain tu mcm2 lagi ler istilah nie digunakan yg aku blh rumuskan ianya mengenai kejadian crisis pada hari jumaat selain black friday yg berlaku lepas perayan Thanksgiving yg nie aku xtau... huhuhuhuhu

Tornado Edmonton (black friday)
klo aku xsilap nie buku pasal kejadian
tornado edmonton tu 
Hurmmm, tp nape aku pilih nama nie??? xkan ler aku pernah mengalami kejadian hitam pada hari jumaat... HAHAHAHA!!! ........sebenarnyer semua nie xde kena mengena dgn crisis ataupun kejadian hitam atau pape kejadahnyer... huhuhuhuhu

Gmbr yg kat atas nie, gambr aku ngan bestfren aku masa kat matrikulasi dulu yg mana tempat kemunculan nama black friday nie... hihihihihi... mcm yg aku ckpkan nama black friday aku perolehi masa aku kat matrikulasi... masa tu aku sebagai ketua tutur, kumpulan kami merancangkan 1 program semperna hari valentine (klo aku xsilap, huhuhuhu) utk dipanjangkan cerita, mmg setiap kumpulan kena handle sekurng2nye 1program n program nie salah satu dripadanya... hurmmm nie bukan program2 besar sbnrnyer, lebh kurang mcm dedication barang2 mcm bunga rose, chocolate n sebagainye. n kitaorg ler yg kena hantar by hand barng2 nie (ada masa tu aku kena redah masuk dlm bilik kuliah masa mengajar utk hantar bunga rose tu), huhuhuhuh... ok nk dijadikan cerita lg, aku pun ada hantar something kat org yg aku minat secara senyap2, huhuhuhuhuhu... (-.-") adoiiii!!! jd time tu xkan ler aku nk pakai nama aku Mohd Lathif, hahahahaha malu ler aku nnt... jd aku fikir punya fikir nk letak nama apa... hurrmmmm, 2,3 ari gak aku fikir nama nie...

Hahahahahahaha, aku masa kat matrik dulu mmg gile bergaya, bukan fokus nk study tp aku fokus apa yg aku nk pakai, tie ape, baju ape, macam2 aku buat sbb nk jd center of attention kononnye smpai ler aku mengabaikan study aku, huhuhuhuhuhu (tp skang nie, aku xmcm dulu dh. aku tau apa keutamaan dlm hidup, cehh)... hihihihihih ok berbalik pada cerita aku tu, walaupun aku sibuk nk bergaya setiap hari g kuliah tp wajib pada aku utk berpakaian hitam pada hari jumaat.. aku xtau kenapa tp bila ari jumaat aku mesti akan pakai kemeja itam, kot, seluar itam, n spek mata itam (huhuhuhuhu, baru aku sedar teruk nyer aku time tu) jd disebabkan aku selalu berpakaian hitam masa hari jumaat jd terhasil lah nama black friday tu, dgn harapan org yg aku hantar adiah tu sedar aku lah orgnyer.. kikikikikiki (bodoh x, klo aku nk dia tau, baek aku letak jer nama aku, hahahahaha) tp tu lah keseronokannyer.... (tp sbenarnyer aku xnmpk pun apa keseronokannyer pun)
pemakaian hitam tu wajib pada
hari jumaat pada masa tu, hihihihihi
hitam mmg menawan tp bukan bieber... hihihihi
Ok lah aku rasa cukup dgn penerangan aku mengenai "why black friday" , jd lepas nie tolong ler jgn tny aku soalan yg sama... hihihihihihi... baek lah bertemu dgn entry yg lain yer... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

2 comments:

  1. kakakaka..mcm tu rupe ny..tpi awek tu mne skunk ha.ko pena ske kat awek yea..ingt an xpena..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah, skng die dh jd doktor klo aku xsilap... pernah serempak ngan die masa praktikel HSB... huhuhuhuhu

      Delete