Sunday, July 8, 2012

hurmmm... aPa dAH jAdi...

Assalamualaikum & salam sejahtera... hihihihi sbnrnyer utk entry nie aku dh buat lama, tp aku xtulis pape pun just letak pic burung2 aku nie jer, tp entah mcm mana blh lak TERpublish pd 8 July, huhuhuhuhuhuhu...ok xpe lah lgpun sbnrnyer aku cuma nk bg update pasal b0b0i & gurgurl...


Ingat x yg aku ada cite sal gurgurl dh bertelor, hurmmmm ada ker???  hihihihi xpe lah anggap jer aku pernah cite... klo xsilap aku dlm 27 June, gurgurl mula bertelor, tp sbnrnyer nie bukan ler 1st time gurgurl bertelor, sblm nie gurgurl pun dh bertelor tp xmenjadi sb aku rasa telor2 tu  xde benih... xpe lah bukan rezeki , tp kali nie bertelor kali kedua  YEEEAAAHHHH (^______^) alhamdulillah... tp macam mana pun aku xmengharap mana pun sbb aku cuma pakai bekas airskrim yg mana bukan ler proper nestbox utk dorng nie... ok xpe lah kita tengok ler apa akan jd...

telor dh 3 biji...
ngeram ker nk bertelor lg tu??? hihihihi
nie contoh nestbox yg sepatutnyer... huhuhuhu
Hurrrmmmm... aPa dAH jAdi...??? tengok ler pic yg kat bawah tu, haiiiii (-.-") nampaknyer xde rezeki lg kali nie, xpe lah insya'llah lain kali ada lah tu :-) apa2pun aku terus kuarkan bekas aiskrim tu, tetibe 3ari lepas tu, means semalam ler, nestbox yg aku oder kat kawah dh pun sampai, alhamdulillah... jd aku pun setup ler nestbox tu lgpun aku takut xde masa lah nk buat nnt, alang2 aku pun pasang ler.... hurrmmm lg 1, nestbox yg aku beli tu sbnrnyer kena gantung kat luar, maknenyer aku kena potong jaring sangkar tu, hurmmm tp disebabkan xde maknenyer aku nk potong jd aku letak jer kat dlm cage die... well xde ler nampk sempit pun  apu pernah nmpk yg lg sempit lg, huhuhuhuhu...


selepas sehari aku letak nestbox tu, nampaknyer, dorng dh mula kuar masuk dlm nest tu. aku xtau ler tu tandenye dorng nk bertelor ker apa... tp kan lepas aku letak nestbox tu b0b0i nampaknyer mula mencium2 punggung gurgurl, oppsssss, hihihihihihihi :-P  aku xtau ler apa maknenyer tu, tp aku nmpk sedikit keLUCAHAN di situ, hahahahaha... xpe lah buat ler ape korng nk buat, papa xkisah pun asalkan korng sihat cukup lah... klo ada rezeki dp cucu lg GUMBIRA rasa hati... hihihihihihi... ok lah tu jer, nnt ada masa aku update lg pasal dorng nie, hihihihi... with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"

2 comments: