Wednesday, July 4, 2012

The Secret Circle (review)


Assalamualaikum & salam sejahtera... hurmm kali nie aku nk review utk drama the secret circle :)... aku baru jer abis tengok season 1 beberapa bulan lepas... dr gambar yg kat atas nie mmg nmpk mcm best jer citer nie... kononnyer kita blh anggap setiap seorng ada kuasa yg berlain hurmm macam cite Charmed tu lah... aku mula2 berminat nk tengok cite nie sbb aku secara xsengaja tertengok iklan kat tv8, iklan die mmg menarik, jd apa lg tanpa buang masa aku pun download cite nie full season...

Cerita nie bermula dgn kematian ibu kepada watak utama, Cassie yg menyebabkan die kena pulang ke kampung halaman (setelah sekian lama) Chance Harbor utk tinggal dgn nenek dia... kat situ lah yg die berkenalan dgn karektor2 lain yg seterusnya memberitahu yg die merupakan seorng ahli sihir... well reaksi die mmg ler terkejut n xdp menerima hakikat tu, tp bila die dh unlock kuasa magik die so nk xnk kena lah terima... pada masa yg sama kuasa dorng nie semua masih xstabil nk kena bound kelima2 n Cassie nie org yg kelima... Bila dh bound circle tu, well aku rasa xde lah hebat mana pun kuasa dorng n xde pun kuasa2 yg tersendiri...N tak terkejut pun bila finally Cassie dp tahu yg dia nie ada dark magic blood from his dad. mcm manapun dlm cerita nie watak jahat offcos witch hunter (-.- ) sapa lg. jd dlm menentang witch hunter tu, muncul lah bapak Cassie dgn agenda tersendiri yg kononnya nk musnahkan witch hunter tp sbnrnye die nk satu kan kesemua anak2 die n membunuh witch lain... Secara keseluruhan cerita bg season 1 nie mcm tu lah dgn kematian Cassie's dad n kemunculan lg 4 org dark witches (suppose to be adik beradik tiri Cassie)...


Pada aku lah, cerita nie menarik pada beberapa episode yg mula2 n ending die jer... n kebanyakan episode die mmg agak membosankan n boleh kita agak apa yg akan terjadi... Love story watak utama Cassie ngan Adam pun aku xnmpk romatik mana pun, totally boring... n watak Cassie nie not strong enough though die ada dark magic blood,  n aku lebih tertarik dgn watak Faye...cerita nie menarik sbb watak die, she make the story alive besides she's totally hot... huhuhuhuhu... Bagaimanapun cerita nie boleh la tahan so, so... cuma tu lah sngt flat dan xcukup dgn action n drama... I NEED MORE!!!! 


Plus lagu utk penamat setiap episode mmg cukup creepy cuma ada 1 lagu tu jer kalau tak silap tajuk die "war in heaven" mmg best tp pelik dorng guna lagu tu utk 1 episode jer n seterusnya cuma music lalalalalala yg sngt creepy (pada aku lah, huhuhuhu) beside ada ler a few soundtrack yg gud to hear... FYI ada sumber2 yg mengatakan xde dh season 2 utk siri drama nie, well its good for them, sbb pada aku cerita nie agak boring dan aku xkan tengok berulang2... once enough kot (tp mana tau tetiba aku nk tengok lg, who know)... tp i'm look forward to buy the novel, aku dengar novel die lg best berbanding drama die... tengok lah klo aku berpeluang beli buku die, aku akan buat 1 review pasal novel die pulak :)

Ok, pada peminat siri drama nie... memang aku mintak maap sngt2 nie cuma pendapat aku, korng ada pendapat sendiri so terpulang lah, cume sorry no offence nie mmg apa yg aku rasa pasal siri nie... huhuhuhu... kita jumpa lg yer kat entry lain :) with LOVE & FAITH, story of mine "black friday"  



No comments:

Post a Comment